Ne aramıştınız?

BASINDA BİZ

2023-11-21

2.150 TON AĞIRLIĞINDAKİ 3 STS VİNÇ HAYDARPAŞA LİMANI’NDAN MARDAŞ LİMANI’NA TAŞINDI

Hareket, Haydarpaşa Limanı’nda montajını gerçekleştirdiği her biri 2.150 ton ağırlığındaki 3 adet STS Vinci (liman vinci) Haydarpaşa Limanı’ndan İstanbul Boğazı’nı kullanarak Mardaş Limanı’na taşıdı. Projenin dünyada az sayıda gerçekleştirilen bir load in ve load out operasyonu olduğu bildirildi.

Hareket Proje Taşımacılığı ve Yük Mühendisliği A.Ş. tarafından yapılan açıklamada, yük mühendislerinin yaptığı çalışmalar sonucunda dünyada az sayıda gerçekleştirilmiş bir load in ve load out operasyonunun başarıyla tamamlandığı belirtildi.

Her aşaması titizlikle planlandığı bildirilen operasyonlar sonucunda dünyada sayılı, Türkiye’deki ilk ve tek çift bomlu 3 adet STS Vinci Mardaş Limanı’na sıfır hatayla teslim edildiği ifade edildi.

2.150 ton ağırlığında, 90 metre yüksekliğinde 25 metre genişliğinde ve 2 bom arasındaki genişliği 150 metre olan 3 ayrı liman vincinin mühendislik, montaj, ağır yük taşıma, deniz taşıması işlemlerinin tamamının Hareket tarafından gerçekleştirildiği operasyonda, İrlanda’dan gemiyle Haydarpaşa limanına gelen vincin parçalarının Hareket tarafından oluşturulan yerleşim planına göre indirildiği, ardından en ağır parçası 250 ton olacak şekilde iki adet yüksek kapasiteli paletli vinç yardımıyla montajının yapıldığı öğrenildi.

Açıklamaya göre, projenin deniz taşıması esnasında Liman Başkanlığı ve Kıyı Emniyeti’nin destekleriyle toplamda 3 STS Vincin taşınması için boğaz geçişleri her seferinde 5 saat trafiğe kapatıldı. Projede, 12 kişilik mühendis ekibi, 10 kişilik vinç ekibi, 45 kişilik montaj ekibi, 30 kişilik ağır nakliye, balast ve lashing ekibi olmak üzere toplamda 97 personel görev aldı.

HAREKET DÜNYANIN EN BÜYÜK TAŞIMACILIK ŞİRKETLERİ ARASINDA

Bu yılın Taşımacılık 50 Endeksi açıklandı. Toplam filo kapasitesinde yüzde 5,3’lük bir artışın gözlendiği endekste Türkiye’den Hareket Proje Taşımacılığı, taşıma kapasitesinde Türkiye’de 1., Avrupa’da 4., dünyada 15. en büyük şirket oldu.

Dünyanın toplam taşıma kapasitesi en büyük şirketlerin belirlendiği IC Transport/Taşımacılık 50, “En İyiler 2023” sıralamasında Türkiye’den Hareket 15. sırada yer alarak ilk elli firma içindeki tek Türk şirketi oldu.

International Cranes Ağustos 2023 sayısında yer alan habere göre, bu yılki IC T50 sıralamasında ilk 10’a giren şirketlerden yedisi filolarını büyütürken ikisi aynı kaldı. Düşüş gösterenlerden biri, filo kapasitesini 9.905 ton yani yüzde -2,5 oranında azaltan daimî lider, Hollanda merkezli Mammoet oldu. İkinci sırada yer alan Belçika merkezli Sarens ise Mammoet’in yaklaşık yarısı büyüklüğünde bir filo işletiyor olsa da geçen yıl bu filoyu önemli ölçüde artırarak Mammoet ile arasındaki 259.060 tonluk farkı 232.004 tona düşürdü.

Bu yıl T50 girişlerinin 84’ünün tamamı için toplam filo endeksi 2.223.678 ton olurken, endeks geçen yıl 79 şirket girişine göre 2.069.217 tondu. İlk 50 şirketin toplamı geçen yıla göre yüzde 5,3’lük bir artış göstererek 1.930.745 tondan 2.033.377 tona çıktı. Bu fark geçen yıla göre 102.632 ton daha fazla yük taşıma kapasitesi anlamına gelirken, kapasitenin artması şirketlerin çok sayıda yeni römorku araç filolarına dahil ettiklerini gösteriyor.

Hareket, dünyanın taşımacılık kapasitesi en büyük 15. şirketi

2023’ün IC Transport/Taşımacılık 50 sıralamasına Türkiye’den Hareket Proje Taşımacılığı, toplam

35.366 tonluk taşıma kapasitesiyle listede 15. sırada yer aldı.

Ekipman türüne bakıldığında bu yıl, iki ana kategori arasında büyük bir fark oluştu. Geçen yıl modüler treyler ve kamyon kapasitesi yüzde 0,6 oranında artarken, bu yıl yüzde 2,12 (24.523 ton) artış gösterdi. Ancak özel treyler kapasitesi yüzde 11 gibi çok büyük bir artışla 83.548 ton oldu.

IC Taşımacılık/Transport 50 Endeksi

Transport 50 Endeksi, KHL Grup tarafından hazırlanan formların şirketler tarafından doldurulması sonrasında ortaya çıkıyor.

Bir şirketin filosundaki tüm özel taşıma ekipmanlarının metrik ton cinsinden toplam taşıma kapasitesi kullanılarak hesaplanıyor. Özel Römorklar ile Modüler Römorklar ve SPMT’ler (Self-Propelled Modular Transporter

/ Kendinden Tahrikli Modüler Taşıyıcı) olmak üzere iki ana bölümde değerlendiriliyor.